IASO / Backup Essentials logging starten
Indien u tegen problemen aanloopt met IASO die u niet kunt verhelpen dient u de supportdesk te voorzien van logging. Daarnaast is het van belang dat u de basis troubleshooting stappen hebt doorlopen. Deze stappen vindt u hier.
Protocol logs starten:
Om de logs te starten moet u eerst een mapje 'protocol' maken op de locatie die op u van toepassing is:
- Windows XP\\2003: C:\\Documents and Settings\\All Users\\Application Data\\IASO\\Backup Manager\\logs;
- Windows 7\\2008\\2012: C:\\ProgramData\\IASO\\Backup Manager\\logs;
- MacOS: /Library/Logs/IASO/Backup Manager/;
- Linux: /opt/IASO/var/log/.
Verwijder deze map weer na een minuut of 15.
Debug logs starten:
- Stop de "Backup Service Controller".
- Open het config.ini bestand, deze kunt u vinden onder: C:\\Program Files\\Backup Manager
- Voeg twee regels toe aan dit bestand:
[Logging]
LoggingLevel=Debug - Herstart de service.
Verzamel 10 minuten aan logging en verwijder daarna de twee regels uit het config.ini bestand. Als u dit niet doet blijft de logging directory groeien. De logging wordt verzameld in de BackupFP map. Deze vindt u onder de volgende locatie:
- Windows XP, 2003: C:\\Documents and Settings\\All Users\\Application Data\\IASO\\Backup Manager\\logs\\BackupFP;
- Windows 7, Vista, 2008: C:\\ProgramData\\IASO\\Backup Manager\\logs\\BackupFP;
- Mac OS: /Library/Logs/IASO/Backup Manager/BackupFP;
- Linux, FreeBSD: /opt/IASO/var/log/BackupFP.