Achter de schermen bij Previder Zakelijk Oost-Nederland: project ‘ken je klant’

Door Jurjen Kothman, Directeur Previder Zakelijk Oost-Nederland

Het is natuurlijk bekend dat we de afgelopen jaren flink gegroeid zijn. Dat heb je zelf waarschijnlijk ook gemerkt. Eerlijk is eerlijk: groei is positief, maar dit gaat gepaard met groeistuipen en aanpassingen. Wij zijn daarom continu aan het kijken naar hoe we het beter kunnen doen en vooral onze toegankelijkheid, inlevingsvermogen en ‘personal touch’ kunnen behouden. Graag vertel ik je meer over hoe we hieraan werken.

Focus

Previder verfijnt zijn focus. Dit houdt in dat we zowel branchespecifiek als locatiespecifiek in business units werken. Voor Previder Zakelijk Oost-Nederland betekent dit dat we ons - met een eigen, toegewijde groep medewerkers – in de basis alleen nog maar richten op de zakelijke en ISV-markt in een straal van 80 tot 100 kilometer rondom onze thuisbasis Hengelo. Een aantal welbekende klanten met wie wij fijn samenwerken, is hierop een uitzondering. Dit geeft ons de mogelijkheid onze klanten en hun business beter te leren kennen.

‘Ken je klant’

En daar werken we dan ook hard aan. Misschien heb je ons al over de vloer gehad, misschien gaat dat nog komen. Onze medewerkers van Managed Services zijn namelijk op tour en gaan langs bij onze klanten. Wie ben je, wat doe je? Wanneer er storingen zijn, wat is dan het effect op jouw business? Deze ervaringen vatten we samen en delen we met andere collega’s, zodat we de rest van het team hierin mee kunnen nemen. Door de beleving intern te stimuleren, denken we minder in tickets en techniek en juist meer in de impact van een issue op jouw business. Bovendien vinden we het prettig om klanten persoonlijk te kennen, want het praat altijd fijner aan de telefoon wanneer je weet wie er aan de andere kant van de lijn zit! Ook klantgerichtheidstrainingen zijn onderdeel van dit proces.

Wat is het beoogde resultaat?

Met deze stappen willen we het volgende resultaat behalen:

  • De drempel voor persoonlijk contact verlagen, zowel vanuit klantzijde als vanuit ons;
  • Door ons beter in te leven in jouw business, willen we onze prioritering verbeteren. Wat eenvoudig lijkt, kan binnen jouw organisatie een grote impact hebben. Zo’n ticket geven wij meer prioriteit.
  • We willen niet vóór jou werken, maar met jou. Voor zowel onze collega’s als voor jou willen we dat de samenwerking voelt als een goed partnership.

De reacties die we krijgen op onze bezoekjes zijn tot nu toe erg positief! Heb je suggesties voor ons of wil je ook graag op korte termijn eens kennis maken met onze collega’s van Managed Services Previder Zakelijk Oost-Nederland? Laat het jouw accountmanager dan even weten!

Meer weten?
Lees hier alles over: