ServiceNow: de volgende stap in onze dienstverlening

Waarom ServiceNow?
De afgelopen jaren maakten we gebruik van verschillende service tools voor verschillende type klanten. Een werkzame oplossing, maar inmiddels zijn we toe aan de volgende stap. Zeker na de groei van onze organisatie merkten we dat er meer nodig is om jou de service te bieden die je van ons verwacht. Daarom consolideren we de verscheidenheid aan tools en breiden we het gebruik van ServiceNow verder uit: een moderne en krachtige oplossing die ons helpt processen te stroomlijnen, overzicht te vergroten en de gebruikerservaring verder te verbeteren.
Meer dan een servicedesk
ServiceNow is niet alleen een systeem waar wij mee werken, maar vooral een platform dat vóór jou werkt. Dankzij slimme automatisering en AI kunnen veelvoorkomende serviceverzoeken straks automatisch afgehandeld worden. Denk bijvoorbeeld aan een wizard waarmee je zelfstandig een technisch verzoek kunt uitvoeren – zonder tussenkomst van een medewerker. Dat bespaart tijd en maakt de weg vrij om sneller in te spelen op complexere vraagstukken.
Waar gaan we ServiceNow voor inzetten?
Met ServiceNow leggen we een stevige basis om onze dienstverlening te verbeteren en verder te professionaliseren:
- Online Servicedesk (OSD): vernieuwde portal en stapsgewijs uitgebreid met slimme agents en selfservicefunctionaliteit.
- Projectmanagement: eenduidig plannen, uitvoeren en opvolgen van projecten.
- Service Level Management: duidelijke en transparante afspraken, altijd inzichtelijk.
- Field Management: optimale aansturing van onze buitendienst.
- Kennismanagement: actuele informatie direct beschikbaar, zowel voor onze medewerkers als voor jou.
Stap voor stap live
We willen dat de overgang soepel verloopt. Daarom bereiden we de implementatie zorgvuldig voor met trainingen en workshops voor onze medewerkers. Een basisversie van ServiceNow gaat eind dit jaar live, waarna we geleidelijk meer functionaliteit toevoegen. Zo ervaar jij steeds meer gemak, snelheid en overzicht.
De voordelen voor jou
- Sneller geholpen – door automatische toewijzing aan de juiste specialist.
- Meer overzicht – duidelijke communicatie en heldere meldingen via de OSD.
- Zelf meer regie – eenvoudige verzoeken direct zelf afhandelen.
- Meer tijd voor complexere ICT-vragen – omdat de rest grotendeels automatisch loopt.
- Klaar voor de toekomst – ServiceNow groeit met ons én met jou mee.
👉 Onze servicedesk blijft natuurlijk altijd bereikbaar. Ook kun je eenvoudig een terugbelmoment plannen op een tijdstip dat jou uitkomt.